موزه جدید مرسدس بنز

موزه جدید مرسدس بنز که در مجاورت بزرگراه B14 در ورودی شهر اشتوتگارت قرار دارد، شامل فضای نمایشگاهی برای کلکسیون تاریخی مرسدس بنز (در بر گیرنده 160 ماشین) یک رستوران، بخش اداری و لابی می‌باشد. بازدیدکنندگان از موزه، از طبقات بالا تا پایین حرکت می‌کنند. در جریان حرکت در اتریوم، در یکی از سه آسانسور ملاقات کنندگان یک نمایش کلی از موزه را از طریق صفحات کامپیوتری مشاهده می‌کنند.آسانسورها مانند کپسولی هستند با یک شکاف بزرگ در سطح چشم ناظر که بازدید کنندگان تصاویری از تاریخ مرسدس بنز را که روی دیوارهای اتریوم نقاشی شده است را می‌بینند.



از نقطه شروع در بالا، طبقه هشتم، افراد می‌توانند از طریق یکی از دو رمپ مارپیچی پایین بیایند،اولین زنجیره اتصال دهنده غرفه‌های راهنما مربوط به تاریخ مرسدس بنز و دومین زنجیره مربوط به کلسیون ماشین و کامیون است که این دو مانند مارپیچ
DNA
درهم پیچیده شده‌اند و مستمراً همدیگر را قطع می‌کنند و این امکان را برای بازدید کننده به وجود می‌آورند که مسیر خودش را تغییر دهد. اتاق‌های کلکسیون (غرفه‌ها) که به صورت سن طراحی شده‌اند، نمایان هستند و با پنجره‌های طولی وسیعی احاطه شده‌اند.این غرفه‌ها به ترتیب زمانی چیده شده‌اند ولی این روند تاریخی انعطاف‌پذیر است و افراد آزاد هستند که از محدوده‌های تاریخی عبور کنند و به طور کاملاً فردی و بصری جهت‌یابی نمایند. سازماندهی موزه یک چارچوب منطقی را پیشنهاد می‌کنند ولی افراد می‌توانند همین روند را دنبال کنند و یا بوسیله یک تصویر جذاب از این روند تاریخی منحرف شوند.



استراکچر موزه مرسدس بنز براساس
trefoil
یا سه پره است، استراکچر (سه پره) در قانون ریاضی شامل سه دایره هم پوشاننده است که فصل اشتراک آنها یک اتریوم سه گوش را تشکیل می‌دهد.طبقات مدور حول اتریوم مرکزی چرخیده اند که به طور متناوب بصورت زوج و فرد تکرار می‌شوند.افراد ملاقات کننده خط لبه ساختمان را مانند یک ماشین زمان تعقیب می نمایند که این مسیر از یک دیوار شروع شده و سپس در سقف ادامه یافته و بعد تبدیل به فضا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

موزه جدید مرسدس بنز با نمایش بیش از 160 خودرو و 1500 نمایشگاه از بیش یک قرن خودروسازی، در اشتوتگارت آلمان گشایش یافت.



به گزارش ایسنا انتظار می رود این ساختمان جدید که از سوی "پن ون برکل"، معمار هلندی طراحی شده است، سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده را جذب کند.



گویا هزینه ی ساخت بنای این موزه که با سبکی فوق مدرن، جایگزین ساختمان قدیمی شده، حدود 192 میلیون دلار بوده است.

این موزه که مساحتی حدود 16500 متر مربع دارد، مدلی از نخستین خودرو ساخته شده در جهان را که از سوی کارل بنز طراحی شده بود به همراه اتوبوس ها، بنزها و آخرین مدل خودرو ویژه ی مسابقه را به نمایش گذاشته است.

افرادی که از این موزه بازدید می کنند، با یک آسانسور، 42 متر از سطح زمین بالا می روند تا این نمایشگاه را از بالا ببینند.

مجله ی اشپیگل در این باره نوشت: بن ون برکل، معمار هلندی این موزه را براساس اصول پیشرفته ی معمول در ساخت پارکینگ خودروها ساخته است.

یک صد و10 هزار تن فلز و بتن در ساخت این موزه به کار رفته است تا جایی که مقایسه ی این موزه با سایر موزه های خودرو آن ها را هم چون انبارهای ساده نشان می دهد.

تصاویری زیبا از این موزه فوق العاده

برشی زیبا که جزئیات داخلی این  موزه را نمایش می دهد .به مسیر های حرکتی توجه کنید .

نمایی فوق العاده از بزرگراهی که کنار سایت موزه قرار دارد

 

 

 

تظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم .

/ 4 نظر / 277 بازدید
سيستم گالري دهي فارسي

سلام . ضمن تشکر از وبلاگ بسيار خوب شما - از شما دعوت مي کنيم از بزرگترين سايت گالري دهي فارسي زبانان ديدن نماييد . اين سايت به شما اين امکان را مي دهد تا ضمن مشاهده جذاب ترين تصاوير روز ، براي خود گالري عکس ايجاد نموده و به انتشار تصاوير مورد علاقه خود براي نمايش به ديگران بپردازيد .

رضا

سلام. من رشتم زمین شناسی هست و به معماری هم علاقه دارم گذرا داشتم دونباله معماری آلمانی میگشتم که به بلاگه شما اومدم. خیلی باهاله مخصوصا اشتوگارتی که گذاشتی. راستی یه سئوال دارم معماری سنتی ایران خیلی زیباست اما شاید الان کارایی نداشته باشه ولی چرا ایرانیا نمیتونن معماری سنتی رو با مدرن با هم ادغام کنن؟ تو آلمان مخصوصا کلن میبینیم که این 2تا کنار هم منظره ی زیبایی رو ساختن ولی ایران........ اشکال از دانشگاهامونه یا محیط و یا خواسته ی ایرانیان؟ ممنون که جوابشو برام میل کنی یا..... یا تشکر[قلب]

parsa

motmaenid k moze benz memaresh renzo piano nis?lotfan agar van berkel memareshe va renzo nis behem begin akhe projame!!!!

محمد

مجردی ؟